Barcelona, 4 de febrer de 2008
La Delegació del Maresme del Col·legi d’Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Barcelona (CAATB) ha començat amb èxit la seva activitat formativa amb un curs introductori al Codi tècnic de l'edificació (CTE), un text de compliment obligatori que marca un important repte a tots professionals vinculats al disseny i a la construcció d’edificis, així com també a la indústria del sector.
El primer curs que organitza la Delegació, que s’imparteix del 7 al 14 de febrer a la Biblioteca Pompeu Fabra de Mataró, s’ha tancat amb 117 inscrits, la majoria aparelladors i arquitectes tècnics, que tindran l’oportunitat de conèixer i analitzar la principal normativa que regeix actualment la construcció dels nostres edificis.
El CTE és una norma que defineix les exigències que s’han de complir avui en el projecte arquitectònic, la construcció, el manteniment i la conservació dels edificis i les seves instal·lacions, i que és determinant per a què, en un futur immediat, els edificis, els habitatges construïts, siguin més segurs, més accessibles, més habitables, més saludables i més sostenibles.

Actualment, tots els edificis que es construeixen han de complir les exigències d’aquesta normativa. Des del setembre de 2006 són obligatoris els documents bàsics de Seguretat en cas d’Incendi, Seguretat d’Utilització i d’Estalvi d’Energia, als quals s’ha sumat l’obligatorietat dels de Seguretat Estructural i Salubritat. Recentment s’ha aprovat el text referit a la protecció davant el soroll, que serà d’aplicació obligatòria aquesta tardor i queda pendent l’aprovació dels documents sobre l’accessibilitat.
El Codi tècnic de l’edificació va començar a ser efectiu el setembre de 2006 amb l’objectiu de superar la vigent normativa tècnica de l’edificació, que data del 1977, i harmonitzar les disposicions del nostre país amb les de la Unió Europea. |