La coordinació d’activitats empresarials (o CAE) és el conjunt d’activitat destinades a posar en pràctica els mitjans de cooperació i coordinació preventius adequats, quan en un centre de treball hi coincideixen treballadors de dues o més empreses, per a que la concurrència de les seves activitats no suposi un risc per a la seguretat i salut dels treballadors.
Tot i que no podem deixar de banda el control documental de la obra, hem de pensar en la resta de mitjans de coordinació que asseguri les condicions de seguretat al treball, per no deixar de banda l’objectiu primordial de la CAE. Aquests mitjans de coordinació poden establir-se per mitjà les reunions d’organització i planificació de feines, on es poden a arribar a identificar nous riscos derivats de possible concurrència d’activitats i prendre les mesures preventives necessàries en cada cas; l’intercanvi d’informació; establir l’organigrama i els canals d’informació específics i necessaris a cada obra; elaboració de procediments o protocols de treballs específics, etc.
Des de la particularitat de les obres de construcció, en aquesta jornada volem aportar una visió teòrico-pràctica per gestionar la CAE i posar de manifest les obligacions i responsabilitats dels agents implicats en la seva execució. A més a més, és imprescindible que les persones que intervenen en les tasques de coordinació, tinguin capacitat de treball en equip, de comunicació i resolució de conflictes i per tant cal tenir certes habilitats comunicatives que us ajudarem a treballar.
Vídeo de la jornada
Programa
Patrocinador
Amb la col·laboració de: