L'amiant s'ha utilitzat en la fabricació de més de 3.000 materials diferents. Les seves propietats com la ara la resistència al foc, a l'abrasió, i als agents químics, l'aïllament tèrmic i acústic, la baixa conductivitat elèctrica i el baix cost, van propiciar un ampli ús en molts sectors.
A la construcció, l'ús habitual va ser en àmbits de protecció ignífuga, panells acústics, calorifugats, rajoles i terres, plaques de fals sostre, fibrociment, pintures, asfalts i massilles.
Milers de persones s'han vist afectades per malalties provocades per l'ús de l'amiant i, en molts casos, les malalties no es manifesten fins 40 anys després d'haver estat exposats.
Per aquest motiu, és rellevant fer una sessió per parlar de l’amiant en vers la normativa i l’exigència del promotor i del tècnic que poden intervenir en feines de retirada de l'amiant (fibrociment, calorifugats, amiant projectat), enderrocs i demolicions d'edificis, reparacions i desballestament (naval, ferroviària, automoció, aeronàutica, etc.), excavacions i moviments de terres (abocadors incontrolats), gestió i tractament de residus, col·locació, manteniment d'aïllaments tèrmics i acústics, manteniment d'aigües canalitzades, (col·lectors), obra (obres de reforma, rehabilitació i manteniment), manteniment (electricistes, lampistes, fusters, muntadors / instal·ladors), etc.
Programa
17:30h | Què exigeix i com ho fa el promotor? Lluís Mallart Casamajor. Assistent tècnic d’amiant de Barcelona d’Infraestructures Municipals SA (BIMSA) |
18:00h | Com s’han de fer els treballs amb amiant i l’experiència del tècnic Lara Trujillo Jiménez. Arquitecta Tècnica i especialista en amiant |
18:30h | Taula rodona. Problemática de l'amiant Santos Hernández Carrascosa. Lluís Mallart Casamajor. Lara Trujillo Jiménez. Moderadora: Victoria Piera Fanlo. Tècnica de la unitat de Seguretat i Salut del CAATEEB |
19:00h | Torn obert de paraules |