19/05/2017

El Col·legi d’Aparelladors de Barcelona guardonat amb la Creu de Sant Jordi

El Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers de l’Edificació de Barcelona (CAATEEB) ha estat distingit amb la Creu de Sant Jordi. Aquest reconeixement ha estat concedit "pel seu compromís de més de 75 anys en la recerca de l'excel·lència en el camp de la construcció i l'edificació, sumada a un ferm compromís cívic al servei del conjunt de la societat. Ha mantingut una continuada implicació amb la promoció professional del col·lectiu que representa, donant suport a la formació permanent i a la millora tècnica", segons ha acordat el govern de la Generalitat de Catalunya.

El president del CAATEEB, Jordi Gosalves, ha manifestat el seu “sentiment d’orgull en rebre una distinció a una institució que, al llarg dels seus 75 anys d’història s’ha mantingut capdavantera en la recerca de l’excel·lència en el camp de la construcció i l’edificació, al mateix temps que ha estat  pionera en la promoció i defensa  de la catalanitat i la cultura del país”.

En aquest sentit Gosalves ha destacat “iniciatives històriques com la edició de la revista CAU (Construcció, Arquitectura i Urbanisme), una revista compromesa amb els valors democràtics i socials; o la revista L’informatiu, una publicació clau del sector que acaba de fer 25 anys; la fundació el 1969 de CEDESCO, germen del posterior Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya (ITeC, fundat l’1 d’agost de 1978) o l’organització dels Premis Catalunya Construcció que enguany celebren la seva XIV edició”.

La Creu de Sant Jordi és un dels màxims reconeixements que pot rebre una persona o institució per part de la Generalitat de Catalunya. La distinció es va crear l’any 1981 amb el fi de reconèixer persones físiques o jurídiques que, pels seus mèrits, hagin prestat serveis destacats a Catalunya.

El CAATEEB és una corporació de dret públic, amb personalitat jurídica pròpia, que aplega als aparelladors, arquitectes tècnics i enginyers d’edificació, així com altres persones que disposin d’un títol universitari oficial que les habiliti per a l’exercici de la professió regulada d’arquitecte tècnic.

Entre les seves principals finalitats destaquen la promoció de l’excel·lència en l’exercici de la professió i la seva adaptació a les noves tecnologies; la divulgació de la cultura de la rehabilitació i el manteniment; fomentar la sostenibilitat i la sensibilització social en temes relacionats amb el medi ambient; promoure la prevenció i la seguretat i salut en les obres; i incidir en la gestió eficient del procés immobiliari i urbanístic.

L'expresident Jordi Sabartés va recollir la Creu de SantJordi de mans del president Puigdemont.

El lliurament dels guardons va tenir lloc el passat 3 de maig al Saló de Sant Jordi del Palau de la Generalitat en un acte presidit per Carles Puigdemont, president de la Generalitat; Carme Forcadell, presidenta del Parlament de Catalunya i Santi Vila, conseller de Cultura. En representació del CAATEEB, va recollir el guardó l’expresident Jordi Sabartés, com a deferència pel seu destacat paper al capdavant de la primera Junta de Govern elegida democràticament l’any 1968, que va iniciar el camí d’una entitat compromesa amb la professió, la societat i el país.

Imatge general amb totes les personalitats i entitats distingides junt amb les autoritats.

La Junta de Govern del CAATEEB considera que aquesta distinció pertany a tots aquells que han contribuït a fer gran la institució al llarg dels seus 75 anys d’història. Per això, la comitiva que va representar el CAATEEB en l’acte solemne al Saló de Sant Jordi va estar formada per l’actual president, Jordi Gosalves; l’expresident viu més antic, Jordi Sabartés i l’expresidenta més recent, Maria Rosa Remolà. També hi van assistir al Palau de la Generalitat Maria Àngels Sánchez, vicepresidenta primera; Josep Cullell en representació de les delegacions; Andrea Fernández Albizuri en representació dels companys més joves i Jordi Puig en representació dels treballadors del CAATEEB.

Els representants del CAATEEB que van recollir el guardó al Palau de la Generalitat..

Festa de celebració

Per tal de celebrar l'atorgament d'aquest guardó, el CAATEEB va organitzar l'11 de maig una festa de celebració oberta a tots els membres de la institució.  Més de 250 persones, entre col·legiats, amics, treballadors i companys, van compartir junts la vetllada al carrer Bon Pastor, entre música de jazz, embotits de la terra i xocolates personalitzades.

S'ha esgotat el temps d'espera de l'element web.