09/04/2018

94 candidatures als Premis Catalunya Construcció

Un total de 94 candidatures optaran als Premis Catalunya Construcció en el seva XV edició. L’apartat amb més opcions serà el d’intervenció en edificis existents amb 38 candidatures, de les quals 17 són considerades com a intervenció en el patrimoni i 21 com a rehabilitació funcional. A la categoria d’innovació en la construcció s’han presentat 21 candidatures i 16 ho han fet en la de direcció d’execució de l’obra. Les menys nombroses seran les categories de coordinació de seguretat i salut, amb 5 candidats i 2 pel que fa a la direcció integrada de projecte.

En aquesta edició també s’atorgarà un premi al millor treball final de grau per als alumnes de les escoles d’arquitectura tècnica. En aquesta categoria optaran 12 treballs provinents de totes les escoles d’arreu del país.

El CAATEEB convoca aquests guardons amb l’objectiu de reconèixer l’esforç de professionals i empresaris que contribueixen a millorar la qualitat , la gestió, la sostenibilitat, la innovació i la seguretat de la construcció a Catalunya. Els Premis Catalunya Construcció compten amb el suport del Consell de Col·legis d’Aparelladors de Catalunya i d’Arquinfad.

La Nit de la Construcció
En els propers mesos, un jurat multidisciplinari valorarà toles les candidatures, en farà una primera selecció i determinarà els finalistes en cadascuna de les categories. La identitat dels guanyadors es donarà a conèixer en el marc de la Nit de la Construcció, que enguany se celebrarà el dimecres 27 de juny al Paraninf de la Universitat de Barcelona a la Plaça Universitat.

El jurat de la 15a edició dels Premis Catalunya Construcció estarà format per Josep Maria Forteza, arquitecte tècnic i project manager; Eduard Gascón, arquitecte; Josep Camps, arquitecte tècnic; Natàlia Crespo, arquitecta tècnica i coordinadora de seguretat; Valentí Julià, arquitecte tècnic i gerent de la constructora SEROM; Maria Lluïsa Sánchez, arquitecta i directora de l’enginyeria JSS i Jordi Gosalves, president del CAATEEB i alhora president del jurat.

Els professionals interessats podran seguir el procés de valoració a través del web del CAATEEB.