26/1/2021

Convocada la 18ena edició dels Premis Catalunya Construcció

Els premis reconeixen els valors de l’actuació professional realitzada en obres d’edificació i que es correspon amb cadascuna de les cinc categories

El Col·legi d’Aparelladors de Barcelona (CAATEEB) ha convocat la 18a edició dels Premis Catalunya Construcció, els guardons que posen en valor la tasca sovint amagada que realitzen els professionals del procés constructiu. Directors d’execució d’obra, project managers, coordinadors de seguretat i salut són algunes de les funcions professionals que poden optar a diferents categories en uns guardons que es caracteritzen pel seu caràcter multidisciplinari, tant pel que fa als candidats com per la composició del jurat, que inclou aparelladors, arquitectes, enginyers, docents i empresaris.

També es lliuraran premis a les propostes innovadores presentades per professionals i empresaris, referides a productes i materials, sistemes constructius, processos i organització de l’obra. La intervenció en els edificis mereix una categoria especial, en aquest cas amb dues subcategories: la rehabilitació patrimonial quan existeixin elements o parts de l’obra que calgui conservar i protegir i la rehabilitació funcional.

Aquests guardons, oberts a tot el sector, van néixer l’any 2004 i fins el 2020 el nombre de candidatures presentades en totes les categories ha estat de 1.782. Els premis compten amb el suport del Consell de Col·legis d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edificació de Catalunya i d’Arquinfad.

El termini de presentació de candidatures finalitzarà el 28 de maig de 2021. Tot el procés de convocatòria dels premis, lliurament de documentació i valoració de les candidatures es farà seguint els protocols de seguretat i salut establerts per els autoritats sanitàries.

Com ja és habitual, el jurat atorgarà a més un premi especial a la trajectòria professional d’una persona per la seva contribució a la millora de la construcció i del sector ja sigui des de l’exercici professional, la docència, la investigació i divulgació o la funció social de l’edificació. Finalment, el jurat atorgarà un premi als estudiants o recent titulats en arquitectura tècnica pels treballs de grau que abordin la investigació, recerca o desenvolupament sobre els temes dins dels àmbits de coneixement del grau.

Alguns dels treballs guardonats en l’anterior edició van ser la direcció d’execució del Celler Clos Pachem a Gratallops (Priorat), la direcció integrada de les obres al Castell de Montjuïc a Barcelona, la coordinació de seguretat de les obres al Teatre de l’Artesà al Prat de Llobregat, l’Institut de Recerca Mèdica de l’Hospital de Sant Pau a Barcelona com a obra innovadora, la nova seu corporativa de Metges Sense Fronteres al Poble Nou en l’apartat de rehabilitació funcional i la rehabilitació i reforma del Teatre l’Artesà del Prat de Llobregat en l’apartat de rehabilitació patrimonial. El jurat va atorgar dues mencions especials per a la recuperació de la Torre de Merola a Puig-reig (Berguedà) i la reforma d’una casa particular a Sant Esteve d’en Bas (Garrotxa). El lliurament d’aquests guardons es farà en el moment que les condicions sanitàries i de seguretat així ho aconsellin.

Els Premis Catalunya Construcció estan oberts a tots els agents del procés constructiu. La documentació que cal presentar en cadascuna de les categories així com els requisits i formes de presentació les poden consultar tots els professionals interessats a la pàgina web www.apabcn.cat/premis

També es poden dirigir a la secretaria dels premis al telèfon 93 393 37 10 o a l’adreça premis@apabcn.cat La presentació de candidatures és totalment gratuïta. Podeu consultar les bases a l’enllaç següent.