14/12/2021

Aparelladors voluntaris participen en l’escultura col·laborativa de la Sagrada Família

​Per commemorar la inauguració de la torre de la Mare de Déu de la Sagrada Família, el 13 de desembre passat es va inaugurar una escultura comunitaria, realitzada amb la col·laboració del CAATEEB, impulsada per la Fundació Artenea, Apropa Cultura i l’Ajuntament de Barcelona.

El resultat de la iniciativa és una peça artística de grans dimensions que descansa sobre una estructura de ferro i d’on pengen 2.400 pedres pintades per totes les persones participants. Hi han participat 2.400 persones de 20 tallers ocupacionals de Barcelona, 24 residències de gent gran de la ciutat, 5 entitats de salut mental i 5 entitats del Pla Comunitari de la Sagrada Família.

S’ha comptat amb el suport del nostre Col·legi que, a través d’un equip multidisciplinari de persones col·legiades voluntàries van aportar els seus coneixements i la seva expertesa en diferents àmbits.

L’equip va intervenir en el disseny de la peça (forma, dimensions i adequació a l’espai expositiu) i en l’elaboració del seu pla d’execució per tal de garantir-ne la resistència i l’estabilitat, així com per assegurar que s’utilitzen les solucions constructives més adients per a la seva producció a taller.

La intervenció

La peça original tenia una dimensió massa petita, tenint en compte l’espai on s’havia d’ubicar, de manera que es va proposar un canvi en l’alçada i es van fer els càlculs necessaris per a poder aixecar una escultura més alta, garantint la seva resistència i estabilitat.

D’altra banda, una peça d’aquestes característiques necessitava ser coronada d’una manera que fes lluir la part central de l’escultura ​i que alhora respectés al màxim l’esperit de l’obra de Gaudí. Per això van proposar coronar la peça amb un disseny que s’integrés bé amb la resta de la peça i fes una picada d’ullet al “mestre”. Aquest equip ha ajudat també en facilitar la producció al taller, el muntatge i la instal·lació. La peça estarà exposada al recinte de la Sagrada Família fins al juliol del 2022.