Premi Especial a la Trajectòria Professional 2021 per a l’aparellador Joan Bosch Sampedro

​​​​​​​Entre les seves obres destaquen l'Estadi Olímpic de Montjuïc, el Museu Nacional de la Ciència i Tècnica de Catalunya (MNACTEC) l'Hotel Arts i el Museu d'Art Contemporani (MACBA)​​

El jurat dels XVIII Premis Catalunya Construcció, que organitza el Col·legi d'Arquitectes Tècnics de Barcelona (CAATEEB), ha atorgat el Premi Especial a la Trajectòria Professional 2021 a Joan Bosch Sampedro (84 anys), aparellador i coordinador de seguretat que al llarg de la seva intensa vida professional ha participat en obres tan emblemàtiques com l'Estadi Olímpic de Montjuïc, el Museu Nacional de la Ciència i Tècnica de Catalunya (MNACTEC), l'Hotel Arts i el Museu d'Art Contemporani (MACBA). Des de la mateixa direcció de l'obra, però també des del món de l'empresa i de l'administració, així com per la seva intensa tasca docent, Joan Bosch Sampedro ha lluitat per aconseguir obres amb una millor qualitat i més segures per als treballadors. Aquest guardó l'han rebut en edicions anteriors professionals com Francesc Mitjans, Lluís Maria Pascual, Jesús Sanz Luengo, Toni Cumella, Carme Trilla, Oriol Bohigas i Robert Brufau, entre d'altres.

Jurat multidisciplinari

El jurat dels XVIII Premis Catalunya Construcció està format per David Garcia Carrera, doctor arquitecte i consultor d'estructures; Elisabeth Magán Samper, arquitecta tècnica i directora de producció de Maheco Constructora; Pau de Solà-Morales Serra, arquitecte, doctor en disseny i president d'Arquinfad; Carme Domènech Garcia, arquitecta tècnica i coordinadora de seguretat; Josep Maria Oller Lletjós, arquitecte tècnic; Marcos Barjola Borrego, arquitecte tècnic i vocal de la Junta de Govern del CAATEEB i Celestí Ventura i Cisternas, president del CAATEEB i president del jurat. El lliurament del guardó tindrà lloc el proper 19 de novembre al vespre a l'auditori de la Fundació Miró, al Parc de Montjuïc de Barcelona, en el marc de la Nit de la Construcció, en una cerimònia restringida que serà conduïda per l'actriu Sílvia Bel i que serà retransmesa en directe per Youtube. Els Premis Catalunya Construcció compten amb el suport del Consell de Col·legis de l'Arquitectura Tècnica de Catalunya i d'Arquinfad.

Una trajectòria professional llarga i intensa

​Joan Bosch Sampedro va néixer a Barcelona el 4 de maig de 1937, durant el bombardeig de la ciutat, el que segurament va marcar el seu tarannà combatiu. Va estudiar la carrera d'Aparellador a Barcelona, que va finalitzar l'any 1962 i pocs anys després va cursar la carrera de Facultatiu de Mines i Empreses Metal·lúrgiques i Mineral·lúrgiques. L'any 1986 va convalidar el seu títol com a Arquitecte Tècnic.

La seva tasca professional s'ha desenvolupat bàsicament a Barcelona, tot i que ha intervingut en multitud de projectes arreu de Catalunya. La diversitat i qualitat de les obres en les que ha col·laborat al costat d'arquitectes de renom, permeten fins i tot fer una particular lectura de la ciutat i la seva evolució. Dins del seu currículum figuren algunes de les obres contemporànies més emblemàtiques de la ciutat i no obstant això, al marge d'edificis singulars, Joan Bosch ha participat també en la construcció del que podríem anomenar arquitectura domèstica amb edificis d'habitatges, obres de rehabilitació, conjunts residencials i de lleure.

El seu compromís amb la professió i el sector de la construcció ha estat sempre present al llarg de més de 50 anys: va ser coordinador general de la Confederació Catalana de la Construcció des del 1997 al 2000; membre de la Comissió Nacional de Seguretat i Salut, des de 1998 al 2000 tot representant Catalunya; professor de Seguretat i Prevenció a la Universitat Ramón Llull (URL) des de l'any 2000 fins a l'actualitat i ha participat com a professor en diversos màsters en matèries com ara gestió del procés productiu, control i coordinació de seguretat i salut o gestió administrativa i legal.

Des del 1987 va ser coordinador de seguretat i salut en fase de projecte i execució del Temple de la Sagrada Família fins a la seva “jubilació" obligada, als 80 anys, la qual va representar-li un veritable disgust.