23/11/2021

El CAATEEB col·labora amb la Sagrada Familia i la Fundació Artenea per construir una peça artística commemorativa de la coronació de la Torre de Maria

​​​​​Aquest 8 de desembre, la Sagrada Família de Barcelona finalitzarà la torre de Maria amb la coronació d'un gran estel lluminós que  canviarà el perfil de la ciutat. Per commemorar aquest esdeveniment, s'ha programat un seguit d'activitats obertes a la ciutadania que volen posar en relleu aquesta important fita històrica.

El CAATEEB és una de les entitats que col·laboren en aquest programa d'activitats i, juntament amb la Junta Constructora del Temple Expiatori i l'Associació Artenea d'Art i Teràpia, han signat un conveni per construir una peça artística per commemorar aquest moment històric.  La construcció d’aquesta peça és comunitària i col·laborativa i hi participen més de 1.800 persones de diversos col·lectius vulnerables de gent gran i discapacitats.

Des del CAATEEB, es coordina una equip d'arquitectes tècnics voluntaris que desenvolupen tasques de consultoria i assessoria tècnica en el marc del disseny, execució i muntatge de la peça artística, elaborant i visant la documentació tècnica (documentació gràfica, plànols, renders i detalls) necessària per a la seva producció a taller i emplaçament definitiu. En concret, l’equip de tècnics han estudiat la proposta presentada per Artenea, tant a efectes de disseny (forma, dimensions, adequació de la peça artística a l’espai on s’ubicarà), com a efectes estructurals (resistència i estabilitat) i constructius (solució del detall constructiu per a la seva producció a taller i muntatge i instal·lació a la seva ubicació en la Basílica de la Sagrada Família). Aquest grup d'arquitectes tècnics voluntaris està format per Jordi Pijoan, Laia Gómez, Salud Juan i ​Xavier Falguera amb el suport de Susana Pavon i Alejandro Soldevila de la Junta de Govern del CAATEEB.

Aquesta peça s’inaugurarà el 13 de desembre a les 18:30h i quedarà exposada al temple durant 6 mesos, de manera que els visitants de la Sagrada Família la podran veure.

La seu central del CAATEEB va acollir el passat 19 de novembre l'acte de signatura del conveni de col·laboració, on hi van assistir representants del Col·legi i de la Junta Constructora de la Sagrada Família.​

​​​