12/1/2022

Convocada la 19ena edició dels Premis Catalunya Construcció

​Els premis reconeixen els valors de l'actuació professional realitzada en obres d'edificació i que es correspon amb cadascuna de les cinc categories ​ ​​

El Col·legi d'Aparelladors de Barcelona (CAATEEB) ha convocat la 19a edició dels Premis Catalunya Construcció, els guardons que posen en valor la tasca sovint amagada que realitzen els professionals del procés constructiu. Directors d'execució d'obra, project managers, coordinadors de seguretat i salut són algunes de les funcions professionals que poden optar a diferents categories en uns guardons que es caracteritzen pel seu caràcter multidisciplinari, tant pel que fa als candidats com per la composició del jurat, que inclou arquitectes tècnics, arquitectes, enginyers, docents i empresaris.

També es lliuraran premis a les propostes innovadores presentades per professionals i empreses, referides a productes i materials, sistemes constructius, processos i organització de l'obra. La intervenció en els edificis mereix una categoria especial, en aquest cas amb dues subcategories: la rehabilitació patrimonial quan existeixin elements o parts de l'obra que calgui conservar i protegir i la rehabilitació funcional.

Aquests guardons, oberts a tot el sector, van néixer l'any 2004 i fins el 2021 el nombre de candidatures presentades en totes les categories ha estat de 1.883. Els premis compten amb el suport del Consell de Col·legis d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació de Catalunya i d'Arquinfad.

El termini de presentació de candidatures finalitzarà el 3 de juny de 2022. Tot el procés de convocatòria dels premis, lliurament de documentació i valoració de les candidatures es farà seguint els protocols de seguretat i salut establerts per els autoritats sanitàries.

Com ja és habitual, el jurat atorgarà a més un premi especial a la trajectòria professional d'una persona per la seva contribució a la millora de la construcció i del sector ja sigui des de l'exercici professional, la docència, la investigació i divulgació o la funció social de l'edificació. Finalment, el jurat atorgarà un premi als estudiants o recent titulats en arquitectura tècnica pels treballs de grau que abordin la investigació, recerca o desenvolupament sobre els temes dins dels àmbits de coneixement del grau.

Alguns dels treballs guardonats en l'anterior edició van ser la direcció d'execució del Nou Hotel Melià i conjunt edificatori al carrer Casp de Barcelona, la direcció integrada del Poliesportiu Camp del Ferro a la Sagrera (Barcelona), la coordinació de seguretat en la construcció de la Torre de 77 habitatges a la plaça Europa de l'Hospitalet de Llobregat, el Bloc d'habitatges 6x6 de Procapsa a Girona i els habitatge socials de l'Impsol a Cornellà (Baix Llobregat) com a obres innovadores, el Casal de Joves La C@va a Bigues i Riells del Fai en l'apartat de rehabilitació funcional i el lot 8 de la restauració del Park Güell: Font de la Sarva, accés cisterna, banc, viaducte i Sala Hipòstil·la en l'apartat de rehabilitació patrimonial, amb la restauració del Castell de la Tossa de Montbui com a menció especial. També hi va haver un reconeixement especial per al projecte i construcció dels 5 edificis sanitaris de suport als hospitals Moisès Broggi a Sant Joan Despí, Arnau de Vilanova de Lleida, Pere Virgili de Barcelona, Germans Trias i Pujol de Badalonai Bellvitge a l'Hospitalet de Llobregat, promoguts pel Servei Català de la Salut.

Els Premis Catalunya Construcció estan oberts a tots els agents del procés constructiu. La documentació que cal presentar en cadascuna de les categories així com els requisits i formes de presentació les poden consultar tots els professionals interessats a la pàgina web www.apabcn.cat/premis També es poden dirigir a la secretaria dels premis al telèfon 93 393 37 10 o a l'adreça premis@apabcn.cat  La presentació de candidatures és totalment gratuïta.

Podeu consultar les bases de la XIX edicio dels Premis Catalunya Construcció en aquest enllaç