30/3/2022
NOTA DE PREMSA

CAATEEB i Grup Construcía signen un conveni per a impulsar la innovació i el talent en la construcció circular

Totes dues organitzacions treballaran conjuntament per la transformació circular de la construcció i l'edificació, sectors essencials per a la consecució dels ODS, l'Agenda 2030 i el repte de neutralitat climàtica per a 2050

​El Col·legi d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació de Barcelona (CAATEEB) i Grup Construcía han signat avui un conveni de col·laboració pel qual la companyia pionera en construcció circular es converteix en be partner del Col·legi, amb l'objectiu de compartir coneixement i generar innovació entorn de la construcció i l'edificació circular.

L'acord, que té un període de vigència inicial de 3 anys renovables, ha estat signat en la seu del CAATEEB a Barcelona pel seu president, Celestí Ventura, i per part de Grup Construcía, pel seu CEO i cofundador, Arturo Fernández. Durant l'acte de signatura del conveni totes dues institucions han subratllat el seu compromís amb la transformació de la construcció amb l'objectiu de reduir el seu impacte negatiu en el medi ambient i avançar en la necessària descarbonització del sector, impulsar la seva industrialització i desenvolupar una comunitat de coneixement entorn de les metodologies i eines que fan possible el model de construcció circular. Tot això en línia amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible, l'Agenda 2030 i el repte de neutralitat climàtica per a 2050.

Construcció circular
Gràcies al conveni signat avui es desenvoluparan diferents línies de col·laboració en l'àmbit de la construcció circular, que podran anar ampliant-se en el futur. En primer lloc, totes dues organitzacions crearan conjuntament una comunitat de coneixement i desenvolupament del talent entorn del sector de la construcció circular. També col·laboraran en la millora de la qualitat de la dada, analitzant la integració de l'eina “Passaport de Materials” amb altres bases de dades internacionals, amb l'objectiu d'identificar i certificar cada material i element utilitzat per a garantir no sols la seva traçabilitat sinó la seva qualitat, salubritat i ciclabilitat futura.

A més, CAATEEB podrà col·laborar amb Grup Construcía en projectes de consultoria per a tercers, per a ajudar les empreses a transformar els seus productes cap a la circularitat.

Finalment, totes dues organitzacions cooperaran en la divulgació del coneixement i l'impuls del talent entorn de la construcció i l'economia circular, entre altres iniciatives, a través del Premi al millor projecte de Mástery Postgrau realitzats en CAATEEB.
“Creiem que a través de la generació de coneixement i de la innovació serem capaces de transformar el sector de la construcció cap a un nou model de negoci circular. Amb la nostra metodologia pròpia Lean2CradleConstrucía® i les eines com la Firma circular o el Passaport de materials; les mètriques, com el L2C True Value® i els indicadors de valor financer, hem demostrat que la construcció circular és rendible i segura per a inversió, és respectuosa amb el medi ambient i saludable per a les persones. El futur del sector és circular, industrial, digitalitzat i respectuós amb la salut de les persones i amb el planeta”, assegura Arturo Fernández.

Per la seva part el president del CAATEEB, Celestí Ventura i Cisternes, ha subratllat “la importància de la col·laboració institucional i les empreses com a Grup Construcía per a impulsar l'economia circular al nostre país a través de coneixement i el talent. L'economia circular es planteja aconseguir que el valor dels productes es mantingui durant el major temps possible reduint al mínim la despesa ​de recursos naturals i la generació de residus. La construcció és un sector clau per a l'economia circular tal com assenyalen tots els indicadors, a causa de l'elevat consum de recursos i de generació de residus d'aquest sector. Tot això plantegen molts reptes que hauran de comportar canvis importants, els quals afectaran molts processos i és per això que aliances com les de les dues organitzacions que subscriuen aquest conveni són tan importants.”