Postgrau de Gestió de Projecte i Obra
G51510 G – Gestió i organització en la construcció
-
CAATEEB - Barcelona
El professional capacitat per realitzar les funcions de gestor de projecte i obra, té com a missions la planificació, la gestió i contractació de l’avantprojecte i el projecte, la revisió i auditoria d’aquests i la contractació i coordinació dels diversos industrials que participaran durant el procés de construcció.
També ha de liderar i conduir els equips que hi intervenen durant el procés per tal que es compleixi el termini previst de lliurament de l’obra. Ha de controlar els costos per assegurar que es respectaran les qualitats previstes i el pressupost fixat.
El curs que presentem està estructurat com a itinerari formatiu i el seu objectiu és que els alumnes adquireixin les competències necessàries per desenvolupar correctament aquestes funcions, d’acord amb els requeriments de la demanda del sector i les empreses. Aquest postgrau forma part del Màster Project Manager en edificación i Urbanisme.
Amb el programa formatiu es pretén que els alumnes assoleixin les següents capacitats:
a) Consciència i capacitat de direcció i lideratge
- Comprendre el paper fonamental que juga el gestor de l’obra com a catalitzador dins del procés de construcció de l’obra, en relació amb els agents que hi intervenen i en relació amb el seu equip de col·laboradors.
- Prendre consciència de la importància d’assolir un bon nivell de competència en el camp de les habilitats directives, la comunicació, la professionalitat i l’ètica, per tal de saber motivar l’equip de col·laboradors cap a la consecució de bons resultats.
- Conèixer els principis de les filosofies modernes i estils de direcció i gestió de projectes, i organitzacions.
b) Visió de conjunt
- Capacitat de posicionar-se equilibradament en front dels objectius de temps, cost i qualitat de l’operació.
- Conèixer les tècniques d’anàlisi -com per exemple les d’anàlisi del cicle de vida, de cost total, etc.- que s’utilitzen per trobar un posicionament adequat i un equilibri entre les diverses especificacions i objectius.
c) Visió estratègica i capacitat de reacció
- Capacitat d’identificar i definir els aspectes que cal tenir en compte en el pla d’execució de l’obra.
- Conèixer les tècniques per definir el pla d’execució i fer-ne el seguiment, contrastant els avenços amb els objectius establerts.
- Saber dur la direcció estratègica de l’execució de l’obra.
d) Consciència i capacitat d’establir un marc d’actuació i unes bases per a la coordinació de tots els agents implicats en l'operació
- Comprendre la importància de crear un marc adequat de relacions per al desenvolupament de l’obra i fer-ho comprendre i implicar-hi a tots els agents intervinents.
- Saber implementar un procés clar d’establiment dels requeriments del client, dels objectius de l’obra i de les característiques de l’equip necessari.
- Saber definir els elements d’informació bàsica que necessita cadascun dels intervinents per comprendre clarament el paper que ha de desenvolupar i com s’ha de relacionar i interactuar amb els altres.
- Saber definir els paràmetres rellevants per al control del desenvolupament de l’obra.
- Saber definir i implementar un sistema de control continuat dels processos clau que conformen l’obra.
e) Consciència dels riscos i capacitat de gestionar-los
- Comprendre la naturalesa i l’origen dels riscos en la gestió del procés de construcció.
- Conèixer les tècniques d’anàlisi de riscos i saber identificar, definir, quantificar i gestionar els riscos i planificar accions preventives.
f) Capacitat d’organització
- Saber organitzar el treball propi i el de l’equip de col·laboradors i saber definir i implementar una estructura de funcions-responsabilitats adequada als requeriments del servei a prestar i de les activitats a desenvolupar.
Informació general
Informa't
Horari:
divendres, de 16 a 20 h i dissabtes, de 9.30 a 13.30 h
Preu col·legiat/ada:
1344.00
€
Preu membres de la
intercol·legial:
2688.00
€
Objectius
L'objectiu del postgrau és formar professionals capaços de dirigir el procés de projecte i construcció d’una obra d’edificació, per tal de complir amb els requeriments del client, de manera que l'operació finalitzi a temps, d'acord amb els costos autoritzats i respectant els nivells de qualitat establerts.
Adreçat a
Professionals que es vulguin especialitzar en la gestió de projecte i obra, planificació, predimensionat de costos, contractació, control pressupostari...
Programa
Mòdul 1. Introducció
- Introducció.
- Estratègies de contractació del projecte.
- Continguts del projecte.
Mòdul 2. BIM Project Management
- Introducció al BIM.
- Revit: Modelat. Taules de Planificació. Parametrització. Exportació IFC.
Navisworks: Conceptes Generals. Federació de models. Anàlisi i extracció de dades, seleccions, exportació de dades. Excel
Avançat. Predimensionats econòmics.
- Arquimedes i Cype: extracció d'amidaments.
- TCQ: amidaments, importació de dades del model, amidaments IFC - Introducció Cost-it (Presto).
- Parametrització en Revit per certificar (Arquimedes): exemple i certificació.
- TCQ: Certificació BIM.
Mòdul 3. Planificació de la promoció i l’obra
- Criteris generals en la planificació de la promoció i l’obra.
- Mètodes de programació tècnica.
- Programa tècnic d'una promoció i una obra (tipologies de planificació).
Mòdul 4. Avantprojecte i projecte executiu
- Avantprojecte. Projecte executiu. Projectes reglamentaris. Gestió de llicències i final d’obra.
Mòdul 5. Auditoria de projecte
- Auditoria, revisió i anàlisi del projecte.
- Objecte de control. Objectius.
- Qui realitza el control de projecte. Auditories.
- Comprovacions complementàries.
Mòdul 6. Predimensionat de costos
- Els sistemes de predimensionat. Controls i verificacions. Presa de decisions.
Mòdul 7. Licitació-Contractació
- Definició de tipus de contractació. Definició de sistemes de contractació: claus en mà, contractació oberta,...
- Criteris per establir paquets de contractació.
- Procés de concurs i licitació. Comparatius.
- El contracte: aspectes a valorar (penalitzacions, clàusules,...).
Mòdul 8. Control pressupostari
- El sistema pressupostari i l’estratègia de contractació en el seguiment i control de costos.
- Estudi i comparació d’ofertes.
- Condicionants de cada tipus de control de costos.
- Mètodes pel seguiment i control de costos.
Mòdul 9. Habilitats directives i de gestió
- Gestió i coordinació d'equips de treball.
- Competències comunicatives: impacte i influència.
- Resolució de conflictes: acords des de la negociació.
- Competències emocionals i gestió de l'estrés.
- Habilitats en acció. Casos pràctics.
- Recursos i training per fer presentacions efectives.
Metodologia i avaluació
Metodologia
Podràs seguir el postgrau de forma presencial a les instal·lacions del Col·legi. També podràs seguir-ho per videoconferència, a través de l’aplicatiu ZOOM.
Combinem teoria i pràctica. El professorat trasllada a l’aula, de forma pedagògica, els casos pràctics reals en els quals ha treballat i a partir dels mateixos s’estableixen els procediments teòrics i pràctics.
Treballarem al campus del Col·legi, www.campus.apabcn.cat, en el qual podreu desenvolupar la vostra vida acadèmica; des d’on us connectareu a les classes que seguireu per videoconferència, trobareu i us descarregareu el material acadèmic, podreu crear i participar a fòrums, estareu en contacte amb els Companys del curs, el professorat i el/la coordinador/a del curs i podreu consultar les vostres avaluacions.
Avaluació
Farem una avaluació contínua; perquè puguis treure el màxim rendiment de la formació et demanarem l’assistència al 80% de les classes. Analitzarem el grau d’aprofitament proposant casos pràctics que es desenvoluparan a l’aula, amb l’ajut del professor, perquè siguis capaç d’aplicar els coneixements a casos reals. Per últim, es proposa la realització d’un cas pràctic final basat en els mòduls impartits, on podràs demostrar els coneixements i habilitats adquirits durant el postgrau.