Postgrau Facility Management
G51316 G – Gestió i organització en la construcció
-
CAATEEB - Barcelona
Perquè volem que els tècnics adquireixin els coneixements i les eines per gestionar eficientment els processos de serveis de suport al negoci a través del Facility Management.
Perquè siguis capaç d’analitzar i planificar el manteniment preventiu i correctiu de l'edifici augmentant el cicle de vida de les instal·lacions, estalviant costos en la seva gestió.
Perquè coneguis les eines de control de costos i gestió financera aplicades al Facility Management.
Perquè sigui capaç de millorar l’eficiència energètica.
Per poder gestionar eficientment els serveis de suport (Manteniment, Seguretat, Neteja i serveix auxiliars).
Amb col·laboració de
Programa
Inici: 10 de novembre de 2022
Final: 13 de juliol de 2023
Horari: Dijous, de 16 a 20 h
No hi haurà classe a Setmana Santa .
Mòdul 1. La figura del Facility Management (20 hores: 16 hores presencials i 4 hores a distància)
- Anàlisi de la situació actual i futura
- Competències i Funcions
- Models de FM
- Introducció al Property, Asset Manager i encaix amb el Facility
- Normativa de referència
Mòdul 2. Gestió de Facility Management I (22 hores: 20 hores presencials i 2 hores a distància)
- Durabilitat i Cicle de Vida
- Gestió en Fase de projecte i obres
- Model de gestió del FM
- Licitació i contractació de serveis
- Visita a un edifici
Mòdul 3. Gestió de Facility Management II (12 hores presencials)
- Processos en un edifici
- Control de costos i gestió financera
- Quadre de comandament i indicadors de gestió
- Tecnologies orientades a la gestió
Mòdul 4. Gestió energètica i sostenibilitat (16 hores presencials)
- Gestió Energètica
- Contractació de subministraments
- Certificacions sostenibles
- Edificis saludables
- Visita a un edifici
Mòdul 5. Serveis de suport a l’activitat: MANTENIMENT (12 hores presencials)
- Les instal·lacions en els edificis
- El Pla de Manteniment I GMAO
- Serveis de Manteniment
Mòdul 6. Serveis de suport a l’activitat: SEGURETAT (12 hores presencials)
- Serveis de seguretat
- Plans d'emergència i autoprotecció
- PRL i CAE
Mòdul 7. Serveis de suport a l’activitat: NETEJA I SERVEIS AUXILIARS (8 hores presencials)
- Serveis de Neteja
- Serveis de consergeria i serveis auxiliars
Mòdul 8. Planificació i gestió d’espais (16 hores presencials)
- Planificació i gestió d'espais
- Re localització i mudances. Tancament d'un edifici
- Manual de Disseny dels espais
- Visita a un edifici
Mòdul 9. Habilitats (16 hores presencials) (hores distribuïdes al llarg del postgrau)
- Tècniques de negociació
- Tècniques de comunicació
- Treball en equip
(les dates dels mòduls són orientatives i susceptibles a possibles canvis)
Metodologia i avaluació
Metodologia
Podràs seguir el postgrau de forma presencial a les instal·lacions del Col·legi. També podràs seguir-ho per videoconferència, a través de l’aplicatiu ZOOM.
Combinem teoria i pràctica. El professorat trasllada a l’aula, de forma pedagògica, els casos pràctics reals en els quals ha treballat i a partir dels mateixos s’estableixen els procediments teòrics i pràctics.
Treballarem al campus del Col·legi, www.campus.apabcn.cat, en el qual podreu desenvolupar la vostra vida acadèmica; des d’on us connectareu a les classes que seguireu per videoconferència, trobareu i us descarregareu el material acadèmic, podreu crear i participar a fòrums, estareu en contacte amb els Companys del curs, el professorat i el/la coordinador/a del curs i podreu consultar les vostres avaluacions.
Avaluació
Farem una avaluació contínua; perquè puguis treure el màxim rendiment de la formació et demanarem l’assistència al 80% de les classes.