08/05/2020 
Crisi COVID-19 

 Com puc aconseguir un certificat digital per poder signar digitalment durant el confinament? 

La situació d’estat d’alarma pel Coronavirus  fa que els nostres serveis com a Entitat de Registre de Firmaprofesional i IdCAT estiguin tancats al públic i no és possible fer la personació per a obtenir un certificat digital.
 

La disposició addicional undècima del "Real Decreto-ley 11/2020, de 31 de marzo, por el que se adoptan medidas urgentes complementarias en el ámbito social y económico para hacer frente al COVID-19", admet la possibilitat d'expedir certificats digitals amb videoconferència d'acord a l'estricta normativa del SEPBLAC que s'utilitza al sector financer. Aquestes videoconferències han de garantir unes normes de seguretat estrictes i han d’estar homologades pel Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital.

En aquesta situació, no podem emetre altes de certificats digitals ni com a Entitat de Registre de Firmaprofesional ni de IdCAT, perquè no tenen establert cap protocol sense personació.

Per part de Firmaprofesional han dissenyat algunes opcions per evitar la presència física per a la renovació de certificats de col·legiats, en els casos en que sigui necessari, per tant, si rebeu la comunicació de Firmaprofesional indicant la data en que us caducarà el vostre certificat digital, poseu-vos en contacte amb nosaltres abans d’aquesta data, per tramitar la renovació.

Des de l’AOC, van posar a disposició de la ciutadania l’idCAT Mòbil que es pot obtenir telemàticament amb el DNI i la targeta sanitària.

Recentment ens han comunicat que estan realitzant els tràmits corresponents per a poder emetre certificats digitals utilitzant un procés de registre mitjançant videoconferència, amb totes les garanties legals

Al següent enllaç podeu consultar la relació actualitzada de prestadors de serveis de certificació del mercat que ja emeten certificats digitals amb videoconferència (, d’acord amb la normativa vigent.