Inici > La institució > Presentació > Carta de la presidenta

L'any 2011 ha estat un any ple de dificultats i nous reptes, en el qual els professionals i també el Col·legi hem hagut de fer front a una conjuntura econòmica desfavorable, amb un fort descens de l'activitat constructora i amb un entorn legislatiu canviant. El Col·legi ha desenvolupat un programa d'acció en el qual ha prioritzat els serveis clau per a l'exercici professional, així com la promoció i defensa de la professió. Consultoria tècnica, assessoria jurídica, formació i servei d'ocupació han estat prioritaris en un any en què l'economia col·legial ha continuat la política de màxima austeritat, reducció de despeses i optimització dels recursos iniciada en els anys anteriors.

L'any 2011 el vam anomenar Any de l'exercici professional responsable, dit així com a contraposició davant la progressiva desregularització normativa de l'exercici professional i del visat col·legial i en aquesta línia s'ha dut a terme un pla d'acció que posa l'èmfasi en el paper del professional responsable davant la situació d'incertesa que estem vivint. Tot i la situació que viu el sector, es va celebrar el Saló Construmat, en el qual el Col·legi va tenir una participació molt activa ja sigui organitzant les activitats de l'eix de la rehabilitació o amb l'estand institucional, des del qual varem posar en valor la figura de l'aparellador com a tècnic de capçalera.

Dèiem que la formació i el mercat de treball havien estat algunes de les nostres prioritats. A l'octubre va tenir lloc el viatge pilot a Sâo Paulo (Brasil) amb despatxos i empreses catalanes seguint el programa d'internacionalització posat en marxa pel Servei d'Ocupació del CAATEEB i amb el suport de la Generalitat. L'Ajuntament de Barcelona va implantar les llicències electròniques en compliment de la Llei Òmnibus i el Col·legi hi col·labora amb l'emissió de l'Informe d'Idoneïtat Tècnica. També va entrar en vigor en decret de les Inspeccions Tècniques dels Edificis la revisió obligatòria que han de passar tots els immobles segons la seva antiguitat.

L'any 2011 va ser un any d'eleccions, també al CAATEEB. Hi va haver candidatura única i al juny un nou equip de govern va prendre possessió dels seus càrrecs amb el compromís de treballar pel reforçament de la nostra professió en un entorn canviant i difícil. En aquesta línia, a la tardor vam enllestir l'estudi Aparelladors 2020, iniciat l'any anterior i les seves conclusions ens han permès iniciar un procés de reflexió compartit per tots els col·legis d'aparelladors de Catalunya els quals, amb un ideari comú, hem preparat un programa d'acció per al 2012 que hem batejat com l'Any del rellançament professional. Finalment, al desembre, l'Assemblea de col·legiats aprovava la constitució de la sisena delegació del Col·legi, donant resposta al compromís de desplegament territorial del CAATEEB establert en els Estatuts col·legials.

A continuació us presentem amb més detall l'activitat duta a terme des del Col·legi al llarg de l'any 2011. Des d'aquí vull agrair la tasca feta per l'equip de direcció i per tots els treballadors del Col·legi, que han sabut oferir el màxim de servei amb la màxima austeritat. Gràcies també als membres de la Junta de Govern anterior i als actuals, pel seu esforç i dedicació, als membres de les comissions territorials a tots els companys i companyes que des de les diferents comissions o bé individualment treballen en benefici de la nostra professió i els nostres professionals.

  

Maria Rosa Remolà
Presidenta del Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edificació de Barcelona (CAATEEB)

Col·legi d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació de Barcelona · Bon Pastor, 5 · 08021 Barcelona · www.apabcn.cat