Inici > Servei al col·legiat > Servei de validació i exercici professional > Visats i registre d'actuacions professionals

Les dades ens mostren un escenari similar al de l'any anterior, en que el professional s'adapta a la situació del mercat de treball, on l'activitat de nova planta no és la principal font de treball professional, i els treballs de tècnic únic i els certificats d'habitatge usat són la principal activitat. Així el resultat global és de 74.871 treballs tramitats, que representa una imperceptible davallada dels treballs professionals d'un 0,08% respecte l'any anterior, dels quals 1005, un 1,34%, són registres de treballs professionals.

El registre d'actuacions professionals ha tingut un pes insignificant vers el total de la tramitació associada a l'exercici professional, tot i la entrada en vigor del RD 1000/2010 que determina quins visats són obligatoris i quins voluntaris, sembla que el col·legiat i el seu client opten per visar voluntàriament la documentació dels treballs professionals pràcticament en tots els casos.

En quan a la distribució del pes dels treballs, no es detecten canvis molt importants, puja 2 punts el pes de les direccions d'obra vers l'any anterior, que representa una pujada del 16% en nombre de treballs de direcció, i el increment dels treballs de seguretat i salut (12% dels estudis de seguretat i 9% les coordinacions). S'incorpora a l'estadística el visat de les Documentacions tècniques que fins ara s'havien considerat com part de la documentació de la direcció d'obres.

Es detecta també, una baixa important del nombre de renúncies tramitades (-51%) durant el 2011, probablement pel fet que el nombre d'obres en procés de paralització s'ha estancat, així com el traspàs de treballs entre tècnics, per canvis en l'equip de direcció. És significativa la baixada de visats de la documentació de seguiment del control (-46%) resultat de l'impacte de la crisi sobre les obres dins de l'àmbit de LOE.

La distribució dels 74.871 treballs es pot veure en el gràfic següent:

Grafic de Treballs a Tramitat

Documentació total tramitada al CAATEEB durant el 2011 (Barcelona, delegacions i oficina virtual):

DOCUMENT 2009 2010 %09-10 2011 %10-11
Projectes 5172 5292 2% 5018 -5%
Assumeix direcció 12635 12667 0% 14653 16%
Legalitzacions 551 482 -13% 518 7%
Programes de control de qualitat 6746 4643 -31% 3858 -17%
Certificats de compliment de CQ 6102 4995 -18% 3023 -39%
Certificats finals d'obra (parcial i totals) 22982 14486 -37% 13766 -5%
Llibres d'obra 887 500 -44% 431 -14%
Documentaciió tècnica de la direcció d'obra   5064   4525 -11%
Documentació de seguiment de control 2466 2485 1% 1335 -46%
Documentació de seguiment d'obra   27   69 156%
Relació de controls d'obra   125   1909 1427%
Coordinacions de seguretat 7182 7529 5% 8238 9%
Estudis bàsics de seguretat i salut 10506 10443 -1% 9543 -9%
Estudis de Seguretat i Salut 486 617 27% 691 12%
Actes d'aprovació del Pla de seguretat i salut 11575 6783 -41% 6797 0%
Llibres d'incidències de seguretat i salut 11697 8966 -23% 7141 -20%
Certificats d'habitatge usat (CHU) 29809 33095 11% 28079 -15%
Informes i altres treballs 6386 4804 -25% 3606 -25%
Renuncies 4019 3070 -24% 1510 -51%
TOTAL DOCUMENTS VISATS 139.201 126.073 -9% 114.710 -9%

Col·legi d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació de Barcelona · Bon Pastor, 5 · 08021 Barcelona · www.apabcn.cat